2016. jún. 29.

Futócipő teszt: ASICS fuzeX - férfi modell

Tesztelő & cikkíró: Molnár Gergő - triatlonista

Megmondom őszintén első körben kicsit vaskosnak tűnt nekem ez a surranó, de amikor kézbe vettem akkor egy pozitív 90 fokos kanyarral kezdett közelebb kerülni a szívemhez az ASICS fuzeX modellje. Alapvetően sokkal vékonyabb, minimál cipőkben futok, viszont itt a súly, és talp vastagság, nincs a szokásos korrelációban. Mondhatni sokkal könnyebb cipő, mint amilyennek kívülről tűnik!

A talpa is egészen jól csavarható, hajtható. Tehát valószínűsítettem, hogy nem fogja rommá törni a talpaimat, és az izmokat sem kínozza halálra, mert engedi nekik a viszonylag szabad mozgást a gördülés során, amint talajt fogok. Abszolút jól ki van párnázva belülről, úgyhogy kényelmes, viszont nekem kicsit szűk a lábfej része. Mondjuk hozzá kell tennem, ha egy tízes skálát veszünk, ahol 1-2 a legzörgőbb csontú Etióp futó, és a 10-es egy kacsa, akkor én 11-12 fele vagyok. :D Én például mindig kis lábujjal lyukasztom ki a cipőket oldalt. Szóval saját ízlés szerint lehetne kicsit szélesebb, de még nekem sem vészes.

Mivel van anyag a talprészben szépen, ezért a tompítással semmi baj sincsen, robogtam vele lejtmenetben betonon is, huzamosabban sem csapta szét jobban a combfeszítőmet, mint más cipők. Szóval szépen megvéd, de nem vaskos. Ami pedig azért fontos mert lehet benne gyorsan is futni! Azt nem mondom, hogy a 3:00-3:20 közötti gyorsabb résztávot jobban szeretem benne futni, mint a minimál cipőkben, de nem sokkal rosszabb! Viszont a 3:30 és 4:00 közöttiben már abszolút felveszi a versenyt, és egy 25km-es résztáv után sem fájt benne a vádli/lábszár alsó része. Meglátásom szerint, ha valaki 1:15:00-1:20:00 közötti félmaratonnál, vagy egy 2:40:00-es maratonnál nem gyorsabb, akkor egy jó edzés/verseny cipőre talál az ASICS fuzeX-ekben! Plusz, ami tetszett benne, hogy ezzel (ha nem sajnálja az ember) nyugodtan ki lehet menni terepre/erdőbe/Antarktiszra/mordorba… mert jól megvéd, és nem kell az idegpályákkal letapogatnod minden kis kavicsot. Szóval nekem egy sokrétűen használható cipőnek tűnik, ami bizonyos sebesség határig jó verseny cipő is! Illetve azoknak, akiknek a bokája hajlamos kóborolni, masszív támasz lesz, mert II. V.H.-s tanktervező mérnökök tehették össze. :) Ha ebben kimegy a bokája valakinek, akkor az tuti hogy el is törött. A kék/narancs szín kombináció is nagyon ott van. Van benne egy kis változatosság, és kellő látványosság, de azért nem túl hivalkodó, mindenki sasolja meg, hogy megyek a ligetbe vagy szigetre futni.

A cipő: http://goo.gl/FJwJbx







Szólj hozzá!