2015. okt. 28.

Futócipő teszt - Asics Gel-Zaraca 4

Tesztelő és cikkíró: Kisházi Gábor - Hajrá apa!


Az utóbbi években szinte csak ultra légpárnás cipő volt a lábamon aszfalton, viszont már egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy milyen lehet a mezítlábas futás. Tényleg automatikusan alkalmazkodom majd egy új futóstílushoz egy minimál/minimálközeli cipőben? Nem akartam egyből hardcore mezítlábas cipővel nekiesni, inkább átmeneti cipőben gondolkodtam, így esett a választás az Asics Gel-Zaraca-ra. Biztos van, akinek messze nem minimál, de nekem pont elégnek bizonyult az átállásra.




Bíztató kezdetek

A cipőt Szeged Árkád Playmaxben választottam ki. Először a Zaraca 3-at próbáltam, de a fejét picit szűknek éreztem, főleg az eddig használt csónakhoz képest. Mivel a Zaraca 4 felső része teljesen más, így felpróbáltam azt is. Egyből éreztem a különbséget, érzésre lazább, szélesebb, kényelmesen kinyújtóztathattam a lábujjaimat. Ugyan nem tervezem ultratávokon használni, de tapasztalatból tudom, hogy már pár km is beszínesítheti az ember körmeit, ha kicsi vagy túl szűk a cipő orra. Így nem is gondolkodtam tovább – az eladó titkos favoritja - az Asics Gel-Zaraca 4 jött velem haza. :)

Mint a gyerek, azonnal fel is vettem, és már aznap jópár km sétát bele is raktam. Furán könnyű volt, még a másik Asics-hez képest is, de nem kényelmetlenül. Este stadion piramis-futás, már ebben is mentem ki, bár a biztonság kedvéért a pálya szélére kiraktam a korábbi futócipőm, ha úgy érezném. Nem éreztem úgy! 100-200-400 méteres sprintekhez és a köztük megtartott laza kocogáshoz pont megfelelő volt. Szépen tudtam pörgetni, edzés után pedig semmi különöset nem éreztem, elfáradtam, de ez inkább az én edzettségi szintem miatt volt. Viszont megszületett a terv, hogy a hétvégi regionális tájfutó sprintbajnokságon ebben indulok!

Versenyeken

Tájfutó bajnokság - szemerkélő eső, aszfalt, füves, gazos területek vegyesen. A cipő aszfalton abszolút korrekt volt. Ami számomra meglepő, hogy vizes fűben is jól tudtam futni benne – amíg vízszintesen mentem. A rézsűkön, a lejtős szakaszokon hajlamosabb volt elveszteni a tapadást és néha csúszott. Ráadásul a vizes fűben hamar beázott, viszont pont amiatt, hogy nagyon vékony anyagból van, könnyen is száradt, és nem éreztem, hogy egy dunsztkötéssel a lábamon futnék.

Egy héttel később már az Országos Rövidtávú Bajnokságon indultam Szegeden. Az aszfaltos belváros tökéletes terepnek bizonyult. Kiderült, hogy másfél hét együttfutás elég ahhoz, hogy készségszinten fussak benne, kisebbeket és sűrűbben lépve, figyelve az érkezésre. Nem mellesleg a sebességen is meglátszott mindez!


Ismerkedésünk itt tart most, egyelőre még csak tempós rövid futások, résztávos edzések formájában volt a lábamon. Szokjuk egymást, az első benyomások pozitívak! Amire kíváncsi leszek, az a tartósság, ugyanis közel 100 kg-ot kell elviselnie. Az eddigi tapasztalataim alapján 7-800 km után kopni kezdtek a vékonyabb talpú futócipőim.

Bizakodó vagyok a cipőt illetően! Van idő megkeresni a helyét az edzéseim közt, főleg, ha arra használom, amire való, terepre kevésbé, aszfaltra annál inkább! :)





























Szólj hozzá!